Coronamaatregelen

a. Organisatie trainingen en wedstrijden

(1) Prioriteiten wat betreft de inhoud van de training:
Prio 1: Veiligheid en hygiëne
Prio 2: Socialisatie
Prio 3: gehoorzaamheid
(2) Alle lessen in openlucht
(3) Afstand tussen geleiders tijdens de les: minimaal 1,5 meter
(4) Afstand tot de instructeur: minimaal 1,5 meter
(5) Maximaal 10 geleiders per klas indien de grootte van het terrein dit mogelijk maakt, minimaal 10 meter tussen elke klas indien meerdere klassen op hetzelfde terrein mogelijk zijn. 
(6) Instructeur draagt handschoenen en is de enige die toestellen aanraakt en verplaatst. Bij agility is hier een uitzondering wegens te veel en te zware toestellen. Van deze regel mag afgeweken worden wanneer de mogelijkheid bestaat om voor de les en na de les de handen grondig te ontsmetten en dat dit ook gecontroleerd wordt. 
(7) Mondmasker voor geleiders aangeraden maar niet verplicht, behalve wanneer de regel van 1,5 meter afstand niet kan worden toegepast. 
(8) Apporteer voorwerp is eigendom van de geleider en alleen door hem te gebruiken.
(9) Indien een voorwerp door meerdere mensen moet gehanteerd worden, zullen de "hanteerders", indien mogelijk na elke handeling hun handen ontsmetten, indien dit niet kan zullen zij handschoenen dragen tijdens die oefening.
(10) Mondmaskers en handschoenen zijn mee te brengen door de geleiders. Ontsmettingsmiddel is voorzien door de club.
(11) Maximaal mogen er 200 personen publiek aanwezig zijn bij wedstrijden in de buitenlucht, en 100 bij wedstrijden binnen. Met publiek wordt verstaan IEDEREEN die op dat ogenblik niet actief traint of speelt.
(12) Geleiders dragen altijd en overal een mondmasker, behalve wanneer gezeten in de kantine of op het trainingsveld. Publiek is niet toegelaten op het trainingsveld. Publiek mag wel buiten het trainingsveld staan, maar mét mondmasker.

b. Organisatie clubs

(1) De sanitaire voorzieningen zijn bruikbaar en bereikbaar, slechts één persoon gelijktijdig. 
(2) Uitlaten van de hond is toegelaten mits de minimumafstand kan gerespecteerd worden, ook op de plasweide.
(3) Het publiek rond de terreinen moet ook een mondmasker dragen.
(4) Alle aanwezigen worden geregistreerd, zowel leden, familie en bezoekers. Er zal een lijst voorzien worden in de kantine waarop uw naam, telefoonnummer ofwel mailadres zal geregistreerd worden. De deelnemers aan de lessen worden bij toegang tot de lessen geregistreerd. Publiek en kantinebezoekers worden verzocht zich spontaan te melden. Deze lijst zal 14 dagen bijgehouden worden op het secretariaat van de club en bij vaststelling van een besmetting spontaan overgemaakt worden aan de bevoegde autoriteiten.

c. Kantine

(1) Max. 10 personen aan 1 tafel. Als je aan tafel zit, moet je geen mondmasker dragen. 
(2) Elke geleider moet aan zijn eigen tafel blijven zitten.
(3) Enkel zitplaatsen aan tafel zijn toegestaan.
(4) Verbod op rechtstaand consumeren.
(5) Bediening aan de toog is niet toegestaan.
(6) Respecteer de social distancing met iedereen die niet tot jouw tafelgezelschap behoort.
(7) Beperk jouw verplaatsingen in de kantine. Verplaats je enkel van en naar jouw tafel en de toiletten.
(8) Hoest of nies in je elleboog of in een papieren zakdoek die je onmiddellijk nadien weggooit in een vuilnisbak met een deksel (bv. aan de toiletten).
(9) Zorg voor een goede handhygiëne, en raak alleen voorwerpen aan die je nodig hebt.
(10) Kom niet als je ziektesymptomen vertoont!
(11) De kantine sluit ten laatste om 23u