Coronamaatregelen

a. Organisatie trainingen en wedstrijden

(1) Prioriteiten wat betreft de inhoud van de training:
Prio 1: Veiligheid en hygiëne
Prio 2: Socialisatie
Prio 3: gehoorzaamheid
(2) Alle lessen in openlucht
(3) Afstand tussen geleiders tijdens de les: minimaal 1,5 meter
(4) Afstand tot de instructeur: minimaal 1,5 meter
(5) Maximaal 4 personen (instructeur inbegrepen) aanwezig per afgebakend terrein.
(6) Instructeur draagt handschoenen en is de enige die toestellen aanraakt en verplaatst. Bij agility is hier een uitzondering wegens te veel en te zware toestellen. Van deze regel mag afgeweken worden wanneer de mogelijkheid bestaat om voor de les en na de les de handen grondig te ontsmetten en dat dit ook gecontroleerd wordt. 
(7) Op de parking, buiten en op het terrein wordt altijd een mondmasker gedragen.
(8) Apporteervoorwerp is eigendom van de geleider en alleen door hem te gebruiken.
(9) Indien een voorwerp door meerdere mensen moet gehanteerd worden, zullen de "hanteerders", indien mogelijk na elke handeling hun handen ontsmetten, indien dit niet kan zullen zij handschoenen dragen tijdens die oefening.
(10) Mondmaskers en handschoenen zijn mee te brengen door de geleiders. Ontsmettingsmiddel is voorzien door de club.
(11) Parking: minimaal 3 meter tussen twee voertuigen wanneer ze zij aan zij geparkeerd staan.
(12) Te vroeg aangekomen geleiders wachten in de auto. Na de les verlaat men onmiddellijk het veld en keert huiswaarts. Uitlaten van de hond is toegelaten mits de minimumafstand kan gerespecteerd worden.
(13) Publiek is niet toegelaten, ook niet buiten het trainingsveld.
(14) Wedstrijden zijn verboden.

b. Organisatie clubs

(1) De sanitaire voorzieningen zijn bruikbaar en bereikbaar, slechts één persoon gelijktijdig. 
(2) Uitlaten van de hond is toegelaten mits de minimumafstand kan gerespecteerd worden, ook op de plasweide.
(3) Publiek rond de terreinen is niet toegelaten.
(4) Alle aanwezigen worden geregistreerd. Er zal een lijst voorzien worden waarop uw naam, telefoonnummer ofwel mailadres zal geregistreerd worden. De deelnemers aan de lessen worden bij toegang tot de lessen geregistreerd. Deze lijst zal 14 dagen bijgehouden worden op het secretariaat van de club en bij vaststelling van een besmetting spontaan overgemaakt worden aan de bevoegde autoriteiten.

c. Kantine

Vanaf 8 mei mogen ook de kantines die een terras hebben, terug openen, wel met volgende maatregelen: 

(1) Enkel het terras mag gebruikt worden om dranken te consumeren 
(2) Op het terras moet de 1,5 meter tussen personen geëerbiedigd worden.
(3) Maximaal 4 personen (of mensen van hetzelfde huishouden) met onderling 1,5 meter afstand per tafel. Elke klant blijft aan zijn tafel zitten.
(4) Minstens 1,5 meter tussen de tafels
(5) Enkel zitplaatsen aan tafels
(6) Alle bestellingen en de bediening gebeuren aan tafel door mensen te voorzien door de club die verplicht een mondmasker dragen. De toog is enkel voor het toogpersoneel.
(7). De terrassen mogen alleen geopend worden tijdens de trainingsuren zoals voorzien in het clubreglement maar niet voor 08:00 uur en maximaal tot 22:00 uur.